dilluns, 17 d’agost del 2009

Començo el bloc


Començo aquest bloc amb el comentari de la resposta. I és que m’han contestat, qui ho anava a dir.

Comencem pel començament. Volia estrenar aquest bloc quan fes un any de la mort de la mare. Si aixequés el cap i veiés com els seus han saquejat/espoliat els seus fills de part d’allò que tant els va costar d’aconseguir, a ells, treballadors de tota la vida.
La resposta (de l’escrit que vaig escriure al President de la Generalitat i que signen a la Conselleria d’Economia) es prou clara: no hi ha cap intenció de modificar l’aplicació de l’impost. Cito textualment. “...(l’impost) que compleix una funció redistributiva de la riquesa.... i a més compleix una funció meritocràtica, que és recordar-nos que les coses es guanyen a partir de l’esforç del treball i del mèrit i no amb l’herència rebuda, sent epr tant una manera de distribuir la fortuna...”
I per què això no val en altres comunitats governades per l’esquerra (sic)?
Per què no s’aplica a les grans fortunes?
És la destrucció de la classe mitjana.
Aquells que tenen una segons residència i la propietat de determinada manera, que es preparin a pagar... si poden. En morir-te pots acabar deixant deutes als fills en lloc de patrimoni.
A més a més... els coeficients que s’apliquen pels bens immobles són cruels. Sort que la resposta diu que poden fer-ho (però que no ho faran).
No sé quines són les alternatives, però espero que ningú els voti. Jo, francament, n’he sortit desencantat. Es preguntaven per què hi ha desafecció?

2 comentaris:

  1. aquesta és l'adreça de l'associació contra l'impost de successions http://www.nosuccessions.org/

    ResponElimina
  2. Joan, felicitats per l'inici del teu blog. T'has adevantat a mi que ja fa temps que volia començar jo el meu. Está clar que tu dominas mès que jo el PC.
    El meu comentari referent al teu article me l'haveu sentit mes de una vegada. Desafecció total d'aquesta clase politica qu'ens dirigeix.
    ¿No deu ser possible tenir uns goberns com cal?.

    ResponElimina